E-poslovanje opredelimo kot oskrbovanje, prodajanje ali izmenjavanje izdelkov, storitev ali podatkov z uporabo e-rešitev in e-storitev preko različnih omrežij. Razmejimo ga lahko na e-poslovanje med podjetji, e-poslovanje med podjetji in potrošniki, e-poslovanje med podjetji in državno upravo ter e-poslovanje med organizacijami državne uprave.
Elektronsko poslovanje prinaša organizacijam vrsto prednosti in priložnosti. Prednosti se kažejo predvsem v hitrejšem in učinkovitejšem poslovanju ter povezovanju s poslovnimi partnerji. Z e-poslovanjem se lahko organizacije hitreje odzivajo na zahteve in spremembe v poslovnem okolju. Hkrati e-poslovanje omogoča organizacijam uvajanje novih e-poslovnih modelov, ki organizacijam, ki vzpostavijo inovativne poslovne modele, zagotavljajo pomembno konkurenčno prednost na globalnem tržišču.
Zaradi hitrega razvoja tehnologij in e-rešitev imajo organizacije različne možnosti za uvajanje e-poslovanja. Na tržišču obstajajo številni ponudniki e-rešitev in e-storitev. Pogostokrat se organizacije pri uvajanju e-poslovanja srečujejo s težavo pri izbiranju pravih rešitev. Ta težava je še posebej prisotna pri malih organizacijah, ki na področju uvajanja e-poslovanja zaostajajo v primerjavi z večjimi organizacijami, med drugim tudi zaradi nepoznavanja možnosti in priložnosti. Zato je razširjanje spoznanj iz primerov dobrih praks zelo pomembno.
V tej sekciji vabimo prispevke, ki bodo prikazali primere dobrih praks na različnih področjih e-poslovanja, kot na primer:
- medorganizacijsko e-izmenjevanje poslovnih dokumentov
- uporaba standardov e-poslovanja (eSLOG, BMS, …)
- e-poslovanje malih podjetij
- e-zdravstvo
- e-računovodstvo
- e-arhiviranje
- e-računi
- e-nabava
- e-prodaja
- e-tržnice
- e-pogajanja, e-dražbe, e-razpisi
- e-oskrbovalne verige, e-logistika, RFID
- e-sodelovanje, uporaba socialnih omrežij in spleta 2.0
- digitalni ekosistemi
- novi poslovni e-modeli
- …